Undskyldninger, snickers og chips vejer stadigt tungere end sund kost og vægttab! Hvad sker der 😉

Screen Shot 2016-02-09 at 13.11.50Screen Shot 2016-02-09 at 13.12.05Halvvejs i de 10 uger jeg har til at tabe mig 10 kg, ser det ikke for godt ud!

Inden jeg tog på skiferie i uge 4, så det ganske fornuftigt ud. Vægten var på daværende tidspunkt nede på 100 kg, nu i dag er den på 103,5 kg. Jeg troede ellers jeg havde væddet et tilstrækkeligt stort beløb denne gang 🙂 Heldigvis blev jeg på skituren mættet af snickers for en periode, hvilket kommer til at spille ind i kampen om at tabe mig 7,5kg over de næste 5 uger!

Løb: Jeg syntes det er svært at komme med en status! Jeg løber en del, men får ikke fulgt det program, der skulle få mig gennem Barcelona Marathon d. 13 marts. Er jeg klar? Ja og nej! Jeg bliver nok klar til at gennemføre de 42K, men om jeg kan nå mit mål om at løbe hurtigere end Copenhagen Marathon 2015 er yderst tvivlsomt… Jeg tør i hvert fald ikke vædde om det 😉

Screen Shot 2016-02-09 at 13.29.20I 2016 har jeg løbet 200km pt og de lange ture går fint! Fint, fint…. Ja, fint betyder at jeg løber ture omkring 20-25km, i pace 6:00 – 7:00. Pace’en har jeg super svært ved at skulle sammenligne med min træning op til mit første marathon, da meget af mit løb lige pt foregår på mere varierende underlag, og i meget dårligere vejr. For ikke at miste modet her en måned inden næste store løb, fantaserer jeg om, at min træning lige nu ER på højde med sidste år, og at jeg stadig kan nå at peake på et højere niveau end sidst 🙂

Målet i Barcelona er 3:38:00 eller bedre! 

Jeg kæmper med motivationen. Min lyst svinger mere end Read More Status – Vægt – Løb – Motivation

Screen Shot 2015-11-17 at 13.26.15Undskyld jeg ikke lige har fået opdateret bloggen sidste uge 🙂 Hvad er undskyldningen? Sidste uge blev til en restitutionsuge, da jeg blev ramt af lidt sygdom… Jeg løb samlet 5 km og trænede kun to gange.

Alt i alt er ender sådan en uge med at være en god ting 🙂 Jeg er blevet immun for endnu en børnesygdom, Hånd-, fod- og mund syge, og jeg håber inderligt at min ben har haft godt af pausen… Det kan jeg forhåbentlig mærke, når jeg løber en tur i aften.

Marathontræningen, til marathon i marts 2016, ville jeg have startet i sidste uge…Jeg starter nu!

Min vægt er oppe på 104kg, og det begynder at blive et problem 🙂 ;), jeg skal sgu have den ned under 100 kg denne gang… for good. Det kunne være vildt hvis jeg i 2016 har flere dage, hvor jeg vejer under 100kg end dage hvor jeg vejer over 100kg 😉 Jeg sigter efter at komme ned og svinge omkring de 95 kg.

Nå, if flere undskyldninger herfra Jeg løber 45-50 min i aften, og så er jeg tilbage på rette spor…

Træningsprogram:

  • Onsdag: 30 min løbetur morgen, zone 2, ca. 60 min løb med RUNAAR aften, varierende zoner.
  • Torsdag: Krydstræning 45 – 60 min (Spinning eller svømning)
  • Fredag: Intervaller – 5 x 5 min i zone 4. Pauser af 1,5-2,5 min
  • Lørdag: Hviledag
  • Søndag: 85 min løb zone 2

Når billedet og listen ovenfor ikke passer sammen, er det blot et udtryk for at træningprogrammet på billedet vil blive tilpasset i hver uge, så jeg træner cirka hvad programmet foreslår. Jeg rykker og bytter på træningen, så jeg kan få det til at passe med, hvad jeg ellers skal nå i løbet af ugerne 🙂

Sidst jeg fulgte et træningsprogram til et marathon fulgte jeg det cirka 65-70% og jeg håber at kunne gøre det en smule bedre denne gang… men vi må se hvad min krop kan holde til 🙂

Kan du have en giga god dag

Read More Status uge 47 – Børnesygdom – Tilbage på rette spor!

Screen Shot 2015-11-03 at 11.27.34Sidste uge blev det til 27,7 km og med et mål på 35 km var det lige i underkanten. Jeg døjer lidt med noget smerte i lænden, som opstod efter noget ’selv-massage’.. tror jeg 😉

Jeg er ved at finde en god rytme, med at få krydstrænet mere. Yoga om tirsdagen og styrketræning om fredagen. Jeg vil utroligt gerne til at cykle lidt mere igen, og vil derfor se om jeg kan komme afsted nogle gange hen over efteråret.

Planen for denne uge er at få løbet lidt længere, tæt på 35 km, og så ellers bare at få planlagt de første uger af mit marathonprogram, som jeg starter op på i næste uge…

Jeg glæder mig og er spændt på om hvor meget min krop kan holde til 🙂 Jeg deler programmet snart på bloggen, men kan afsløre nu, at det kommer til at minde om det jeg brugte inden Copenhagen Marathon. I et håb om at kunne bruge min erfaringer fra sidste omgang.

Håber du også får trænet? Og at du ellers snart dropper undskyldningerne og gør noget aktivt for at komme igang 🙂

Ik flere undskyldninger

Read More Update uge 45 – Løbeblog

Screen Shot 2015-10-27 at 10.14.38Min vægt er pt ca. 102,5 kg og fedtprocenten ligger stadig og svinger omkring 19-20. Jeg smider først noget grafik op når, der er lidt mere udvikling 🙂

Jeg fik løbet 31 km i løbet af ugen, hvilket jeg er ganske godt tilfreds med, specielt når der var to løb. Løb fra Kræften var en stille og rolig tur for mit vedkommende, da jeg gennem RUNAAR, havde fået æren af at være pacesætter for 45-50 løbere, der gerne ville løbe 6:00 min/km. Himmelbjergløbet var alderledes hårdt.

Himmelbjergløbet sidder stadig i benene, og jeg har i dag svømmet 400 m, som lidt restitutionstræning. Skiftevis sauna og den kolde bruser er også blevet prøvet af, som noget effektiv restitutionstortur… Jeg er lidt en tøs til den kolde bruser 🙂

Mentalt er jeg klar til Read More Update uge 44 – Planer