Screen Shot 2015-11-17 at 13.26.15Undskyld jeg ikke lige har fået opdateret bloggen sidste uge 🙂 Hvad er undskyldningen? Sidste uge blev til en restitutionsuge, da jeg blev ramt af lidt sygdom… Jeg løb samlet 5 km og trænede kun to gange.

Alt i alt er ender sådan en uge med at være en god ting 🙂 Jeg er blevet immun for endnu en børnesygdom, Hånd-, fod- og mund syge, og jeg håber inderligt at min ben har haft godt af pausen… Det kan jeg forhåbentlig mærke, når jeg løber en tur i aften.

Marathontræningen, til marathon i marts 2016, ville jeg have startet i sidste uge…Jeg starter nu!

Min vægt er oppe på 104kg, og det begynder at blive et problem 🙂 ;), jeg skal sgu have den ned under 100 kg denne gang… for good. Det kunne være vildt hvis jeg i 2016 har flere dage, hvor jeg vejer under 100kg end dage hvor jeg vejer over 100kg 😉 Jeg sigter efter at komme ned og svinge omkring de 95 kg.

Nå, if flere undskyldninger herfra Jeg løber 45-50 min i aften, og så er jeg tilbage på rette spor…

Træningsprogram:

  • Onsdag: 30 min løbetur morgen, zone 2, ca. 60 min løb med RUNAAR aften, varierende zoner.
  • Torsdag: Krydstræning 45 – 60 min (Spinning eller svømning)
  • Fredag: Intervaller – 5 x 5 min i zone 4. Pauser af 1,5-2,5 min
  • Lørdag: Hviledag
  • Søndag: 85 min løb zone 2

Når billedet og listen ovenfor ikke passer sammen, er det blot et udtryk for at træningprogrammet på billedet vil blive tilpasset i hver uge, så jeg træner cirka hvad programmet foreslår. Jeg rykker og bytter på træningen, så jeg kan få det til at passe med, hvad jeg ellers skal nå i løbet af ugerne 🙂

Sidst jeg fulgte et træningsprogram til et marathon fulgte jeg det cirka 65-70% og jeg håber at kunne gøre det en smule bedre denne gang… men vi må se hvad min krop kan holde til 🙂

Kan du have en giga god dag

Read More Status uge 47 – Børnesygdom – Tilbage på rette spor!

Screen Shot 2015-11-03 at 11.27.34Sidste uge blev det til 27,7 km og med et mål på 35 km var det lige i underkanten. Jeg døjer lidt med noget smerte i lænden, som opstod efter noget ’selv-massage’.. tror jeg 😉

Jeg er ved at finde en god rytme, med at få krydstrænet mere. Yoga om tirsdagen og styrketræning om fredagen. Jeg vil utroligt gerne til at cykle lidt mere igen, og vil derfor se om jeg kan komme afsted nogle gange hen over efteråret.

Planen for denne uge er at få løbet lidt længere, tæt på 35 km, og så ellers bare at få planlagt de første uger af mit marathonprogram, som jeg starter op på i næste uge…

Jeg glæder mig og er spændt på om hvor meget min krop kan holde til 🙂 Jeg deler programmet snart på bloggen, men kan afsløre nu, at det kommer til at minde om det jeg brugte inden Copenhagen Marathon. I et håb om at kunne bruge min erfaringer fra sidste omgang.

Håber du også får trænet? Og at du ellers snart dropper undskyldningerne og gør noget aktivt for at komme igang 🙂

Ik flere undskyldninger

Read More Update uge 45 – Løbeblog