Marathon program – Ik Flere Undskyldninger

Efter flere år, hvor min ide om at løbe et marathon, ikke er blevet til meget mere end en masse tabte væddemål, er jeg nu igang med et 16 ugers træningsprogram, som skal hjælpe mig i mit livs form forud for et marathon i maj eller juni.

Screenshot 2015-02-10 23.12.34

Screenshot 2015-02-10 23.12.55

Screenshot 2015-02-10 23.13.30

Allerede her i uge 3 er min krop ved at falde fra hinanden – Men det skal sgu ikke være en undskyldning!

Nu har jeg aldrig gennemført et marathon, men jeg har hørt, at hvis man er uheldig kan man gå hen blive presset undervejs… så på det punkt fejler mit træningprogram intet:)

Jeg har ca. fulgt programmet 90%, hvilket passer mig fint, da der skal være plads til lidt justeringer. Ja, det blev nedjusteringer 😉

Over de næste uger vil jeg forsøge at holde jer opdateret på mine udfordringer og bedrifter, samt forsøge at dele mine erfaringer.

Mange kender ideen om, at man ikke skal øge sin træningsmængde med mere end 5-10% per uge. Hvilket jeg vil forsøge at holde fra nu af!

Første uge blev det til 50km, anden uge blev det kun til 35km pga. en sygedag og noget is på vejene. Her i uge tre, har jeg kæmpet med at nå op i de høje pulszoner… og følte også at intervallerne var lange 🙂, men jeg forsøger stadigt at følge programmet.

Gode råd af enhver art modtages gerne… skriv venligst i kommentarfeltet nederst på siden.

PS. I kan se de enkelte træningspas på min garminprofil her 

PPS. Arhhh jeg har, for et par år siden, haft en enkelt tur fra Aarhus til Sejs ved Silkeborg på 41km, bare lige for at se om jeg havde distancen i mig… Det holdt hårdt! 9 min per km og jeg kunne knap gå dagen efter! OG dagen efter dagen efter!

 

Be First to Comment

Smid en kommentar! Bare et eller andet ;)