Nykredit halvmarathon Aarhus – Splits

Nykredit halvmarathon by StefanOStamm at Garmin Connect – Splits.

Er skadet men kunne ikke takke nej til et startnummer  og sidde og se folk løbe forbi mit vindue :-/

Endte på 1:45:17 og er tilfreds. Jeg fik sneget lidt baglænsløb ind og fik det endda dokumenteret af den flink fotograf Steffen Nørlem Christensen (uden sammenligning de bedste billeder fra løbet og så er de endda gratis). Find alle billederne her.

Screenshot 2014-07-03 09.48.39
Nykredit 1/2Marathon Aarhus

Jeg skriver mere om skaden snart og forhåbentlig også om noget behandling af skaden 🙂

TILFØJELSE: For at besvare en kommentar, har jeg lige tilføjet lidt i indlægget.

Højdemeter på ruten har jeg registreret til 155m, så det er faktisk lidt mindre end de 250m du nævner. Højeste punkt var et sted i nærheden af Botanisk Have.

Screen Shot 2015-01-28 at 13.40.39 Screen Shot 2015-01-28 at 13.37.58

Nykredit halvmarathon er et dejligt løb – Glæd dig!

5 Comments

  1. Mie said:

    Hej Stefan
    Tak for dit svar!
    Det lyder meget rimeligt med 155m ja – løber selv i området og de bakker har jeg styr på. Så får jeg min sag for med 255 højdemeter, men hvis jeg nu lægger godt med bakkeintervaller på oddervej og væddeløbsbakken ind, går det jo nok 🙂
    Og det var lige en smooth overgang til at det kunne være fedt med et indlæg om dine erfaringer med bakketræning? Op mod Himmelbjergløbet må du have gjort i det?

    februar 3, 2015
    Reply
    • Stamm said:

      Hej Mie – Jeg skriver et indlæg om bakketræning. Jeg skal selv løbe lidt bakkehalløj fredag, så det er en god anledning. Her er et link til noget bakketræning jeg lavede med Aarhus1900s løbehold http://connect.garmin.com/modern/activity/631850581 Hvor vi tog 2 x 3 ture på Oddervej 🙂 Vi løb i et friskt tempo op og luntede ned. en kort pause efter tre ture og så igang igen. Min egen træning (uden en træner) inden Himmelbjergløbet, var at tage ud på til “bjerget” og tage et par af de stejle strækninger et par gange inden løbet, så jeg følte jeg kendte dem lidt inden løbet. Jeg var desværre tæt på en skade helt op til løbet, så slappede meget af mellem træningspas og fik virkeligt meget massage og brugteen del tid med foamrolleren. Når alt det er sagt, så tror jeg snildt du klare højdemeterne, når du allerede er begyndt at glæde dig til dem 🙂

      februar 3, 2015
      Reply
      • Stamm said:

        Et hurtigt lille ekstra fif er at tage trapperne i stedet for elevatoren, når muligheden byder sig 🙂 Det er god supplement til bakketræning.

        februar 3, 2015
        Reply
  2. Mie said:

    Nu er det her godt nok en lidt gammel post, men håber du ser mit spørgsmål alligevel 🙂 Jeg er tilmeldt et halvmarathon til april, mit første, og forsøger at finde ud af hvor hårdt det bliver ift. bakker. Kan finde at der skulle være omtrent 250 højdemeter på det, og så ville jeg sammenligne med Nykredit halvmarathon, fordi det er en rute hvor jeg kender bakkerne. Men synes da godt nok dit data ser helt vildt ud? Over 500 m højdemeter ville kvalificere til at komme på bjergløb i DK-siden? Har du nogen erfaring med om dit ur altid fordobler eller sådan et eller andet?

    januar 20, 2015
    Reply
    • Stamm said:

      Hej Mie TAK for din kommentar!
      Jeg har opdateret indlægget nu med et par tilføjelser i form af billeder der viser ruten og elevation. Mit ur har registret 155m elevation gain, så 155m løb opad.
      Jeg har ikke kunne finde en officiel beskrivelse af hvad ruten er mål til. Men jeg syntes det lyder meget fair 🙂
      Omkring erfaringer med ure, så er det sgu mange specille dataregistreringer, men ikke lige en dobling af højde meter. Jeg har tit oplevet at løbsbeskrivelser og faktuelle data ikke stemmer overens. Et sted hvor der næsten altid er en difference er på distancen. Når man løber et løb, løber man næsten aldrig den mest optimale (korteste) rute, så du vil opleve at du ende med at løbe liiige lidt længere 😉
      Håber du kan bruge min kommentar (bedre sent end aldrig) og skriv endeligt hvis der er andre spørgsmål i forbindelse med dit løb. Det vil oftes give mig inspiration til at få skrevet lidt. God fornøjelse med træningen og med løbet.

      januar 28, 2015
      Reply

Smid en kommentar! Bare et eller andet ;)