4 Comments

  1. Marie said:

    Når du flasher din viden skal du nok undlade at nævne at forsøget var rimeligt lille :p
    Jeg har både et par CEP og et par af de her sleeves http://www.wiggle.co.uk/compressport-r2-race-recovery-calf-guard/. Det fungerer super at det er uden fødder i, når det er til post-løbetur, for så er det til at holde ud at sove med! (Og bliver ikke sure sokker-klamt…). Så er det også den slags alle de gode triatleter bruger. Ikke at jeg falder for product placement, (eller vil i hvert fald vil ikke indrømme det), men så må de ku’ noget

    november 9, 2014
    Reply
  2. Marie said:

    Jeg har gode erfaringer med at bruge kompressionsstrømper umiddelbart efter (især lange) løbeture. Det hjælper på restitutionen!
    Hvilket der også er belæg for: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25187242
    (altså, hvis man er marathon-typen, der føler for at have dem på i 48 timer efterfølgende. Jeg er mere på en 3-4 timer)

    november 6, 2014
    Reply
    • Stamm said:

      Hej Marie. Tak for din kommentar. Jeg læser lige artiklen, så vender jeg tilbage med et svar/kommentar 🙂
      Hvilke strømper har du? og kan du mærke forskel på effekten (hvis du har forskellige)? Jeg har ‘glemt’ at løbe uden kompressionstrømper… det er simpelthen blevet en vane 🙂

      november 6, 2014
      Reply
    • Stamm said:

      Hej igen Marie
      Så fik jeg læst artiklen. Så har jeg lidt ’skyts’ til når alle skeptikkerne kommer med deres bullshit 🙂 Der er/opleves altså en positiv virkning på recovery time (i hvert fald på de testede marathon-løbere) Som jeg læser resultaterne var den oplevede virkningen af størst betydning indenfor de første 24 timer, og det vil derfor også blive det maksimale jeg ville benytte kompression efter et marathon løb 🙂 Jeg er et stykke fra den marathon endnu, men 2015 kan blive første gang jeg går rundt i kompressions tights i et døgn 😉

      Tak for artiklen.

      november 7, 2014
      Reply

Smid en kommentar! Bare et eller andet ;)